Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Monday, December 12, 2011

.:: Aku gembira untuk dirimu Sahabat! ::.

Tiada ucapan selain Alhamdulillah yang mampu saya lafazkan ketika ini.
Mendengar berita gembira daripada seorang sahabat, menguatkan lagi semangat saya yang seringkali lemah dan goyah ...alhamdulillah...syukur kepada MU Ya Allah, dengan izinMu, Engkau memberikan kegembiraan buat dirinya...hingga tempias darinya, membuat hati ini turut merasa gembira...alhamdulillah..

Benarlah, Jika kita berusaha membantu agama Islam yang benar ini, InsyaAllah Dia pasti dan akan membantu kita juga..Hanya menunggu dengan yakin dan sabar.

Seseorang pernah bertanya kepada saya.."Bolehkah orang seperti saya, yang bertudung labuh diterima bekerja, terutamanya di sebuah syarikat bermajikankan non-muslim?"

Saya hanya menjawab sambil tersenyum ..."Tiada yang mustahil jika Dia izinkan"...
Terfikir dalam hati, pelik sangatkah penampilan Islam yang kami bawa ini??

Dan alhamdulillah..buktinya hari ini, sahabat saya, diterima bekerja di sebuah syarikat swasta, yang dimiliki penuh oleh non-muslim..memang tiada yang mustahil atas Izin dari Nya...

Semakin yakin dan kuat untuk kaki ini terus melangkah dengan membawa penampilan muslimah walau dimana sahaja diri ini berada...alhamdulillah...

Moga langkah kaki ini terus maju tercipta dan tidak mundur walau setapak kebelakang.Moga diri ini dan mereka-mereka yang sehati sejiwa terutamanya sahabat-sahabat tercinta sentiasa kuat untuk mendekati Dia...InsyaAllah,

Selangkah kita mendekati Allah, seribu langkah pula DIA menghampiri..
Benarlah...janji ALLAH S.W.T itu pasti!



Mari hayati sejenak kalam ALLAH yang mulia ini...



”Mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat”. (Al Baqarah : 153)

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”. (Alam Nasyrah : 5 – 6)



“Hai orang-orang yang beriman jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu”. (Muhammad : 7
)


Titis-titis hujan seakan mengerti isi hatiku saat ini....Alhamdulillah..:)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...