Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Thursday, March 1, 2012

.:: 30 MINIT Sahaja ::.

Bismillahirahmanirahim..
Assalammualaikum..

Maaf...Maaf...dan Maaf..
Hanya ini yang mampu saya minta..
Hampir 2 minggu saya langsung tidak membuka blog ini,
Apatah lagi menziarah blog-blog sahabat..
Maaf..24 jam saya diberi percuma untuk sehari..
30 MINIT sahaja pun tidak dapat saya hadirkan diri di "sini"..
Walau hati memang berkehendak demikian..
Namun, masa terlalu pantas berlalu..
Sedarkan diri, hari ini telah masuk bulan ke 3 untuk tahun 2012..
Cepatnya masa KAU pergi..
Aku yang KAU tinggalkan, mana mungkin dapat ku ganti..
Allah S.W.T telah berfirman;
Demi masa.
Sesungguhnya, manusia berada dalam kerugian.
Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati dalam kebenaran dan saling menasihati dalam kesabaran.
~AL- 'ASR~


Moga, kita semua, bukan dalam kalangan mereka yang rugi, yang "membelanjakan" setiap detik dalam sehari tanpa memberi dan menerima manfaat dalam kehidupan ini...InsyaAllah..



Sebenarnya..
Banyak yang mahu saya kongsi..
 Banyak yang ingin saya luah..
Namun..
Sedikit yang mampu saya beri..
Sedikit yang dapat saya kata..



Salah satu hari dimana saya terlalu LETIH dengan kerja, 
saya mendapat mesej dari seorang sahabat tercinta..

Sesungguhnya Rahmat Allah sangat dekat kepada orang-orang yang berbuat baik  (AL-A'raf:56 )
"Moga kita tidak memandang remeh kebaikan walau sebesar  zarah agar mendapat rahmatNya"
 

Detik itu, membuatkan hati saya terus bersemangat kembali..untuk bekerja dengan lebih Ikhlas keranaNya..insyaAllah..Moga diizinkan Allah agar hati ini disentuh rasa IKHLAS itu..
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...