Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Wednesday, March 7, 2012

.:: Nikmat ujian ::.

Wajarnya..
Aku bersabar..
Allah menguji bukan untuk menghukum...
Tetapi sebagai tarbiyah yang menyedarkan aku dari lena yang mengasyikkan..
Terbuai diri dengan "indahnya" dunia..
Hampir aku tersasar..
Namun..
Mujur aku tersedar..
Alhamdulillah..,
Ujian yang aku terima membuat ku terjaga..
Ku celikkan mata hati..
Dunia ini cuma singgahan sementara..
Akhirat nanti singahsana selamanya...


"Maha Suci Allah yang menguasai (segala ) kerajaan, Dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu."
"Yang menciptakan mati dan hidup, untuk menguji kamu, siapa diantara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa, Maha Pengampun". ~Surah Al-Mulk:1-2


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...