Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Sunday, September 25, 2011

.::Saya Perasan!::.

Assalammualaikum..
Bismillahirahmanirahim...
Selawat serta salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad SAW..kaum keluarga dan para sahabat Baginda semua...InsyaAllah...Ameen...


Saya Perasan??...
Ya memang saya perasan...sebab saya ada rasa...sebab saya ada hati dan sebab saya ada mata...itu yang utama...
Perasan tentang apa??


Sebenar-benarnya...saya perasan tentang aurat awak...
Mahkota yang harus awak tutup...WAJIB!..tiada negotiation dalam bab ini ya...diulang sekali lagi.TIADA!.


Masalah problemnya sekarang...saya tahu awak tahu apa yang perlu kita tahu...
Cuma kenapa ya..awak tidak mahu mempraktikkan apa yang awak tahu itu dalam hidup awak sendiri??


Dulu saya pun macam awak juga..Biasa-biasa dalam berpakaian.
Tapi alhamdulillah...DIA sudah ketuk-ketuk-ketuk hati saya untuk berubah ke arah yang lebih baik...
Masa itu saya takut juga..takut tidak kuat...takut berubah kembali kepada yang Dulu-dulu...tapi belum cuba belum tahu kan??
Try first...then you will know the Nikmat and Hikmah why HE asked us to fully cover our aurah..
Syukurnya ~~,
Awak pun sudah banyak kali terasa ada seruan itu kan...
Cuma awak selalu nafikan...awak kata awak tidak kuat lagi untuk berubah...awak kata family awak mungkin hairan dengan perubahan awak nanti...awak kata jiwa awak bukan begitu..jadi ayu menutup semua dengan sempurna...SIAPA KATA??


Fitrah semula jadi wanita...ingin menjadi ayu, nampak sopan bila di luar rumah..
Hebat sangatkah pakaian yang awak pakai sekarang??
Cuba bagi tahu saya...cantikkah?ayukah?sopankah? jika baju 'adik' yang melekat ditubuhmu...maaf jika bicara saya agak kasar...tapi ini adalah realiti yang harus awak akui bukan?a


Awak...saya sayang sangat dekat awak...pernah saya baca sebuah buku...penulis tu kata.."Kalau kamu sayang sahabat kamu, kamu harus tarik tangan sahabat kamu sebelum dia jatuh dalam api neraka"..
Saat itu saya pandang awak..saat itu saya fikir sahabat saya...ya, saya sayang awak...sebab awak sahabat saya...saya tidak mahu biarkan awak jatuh dalam api neraka...Nauzubillah...



Agak-agak lah kan...awak tahu tidak, bila lagi DIA akan ketuk pintu hati awak untuk berubah??
Mesti awak tidak tahu kan...sebab benda nie sesuatu yang serius...Jadi awak kena fokus pada apa yang awak sedang lalui sekarang..
Tolong jangan abaikan walau cuma sekali apa yang terlintas dalam hati awak sekarang untuk berubah...
Siapa tahu, hanya kali itu sahaja DIA akan buat macam itu pada hati dan perasaan awak...
Tiada siapa tahu..saya tidak tahu...hatta awak juga...


Saya sayang awak...jadi tolonglah sayang saya juga...
Mari kita sama-sama berkasih sayang kerana Allah.....sayang awak hingga Ke JANNAH!..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...