Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Friday, September 16, 2011

.:: Sekali lagi ::.

Buat sekian kalinya...permohonan ku tidak berjaya...memang kecewa terasa...seperti kata seorang teman.."Bila hati dan cuaca berkongsi rasa"...cuaca di langit aku lihat agak mendung...ibarat hati ku ketika ini...memang seperti berkongsi rasa...lantas ku katakan pada teman itu..."Moga cuaca itu cerah sentiasa"...apa yang aku harapkan ialah, hatinya secerah cuaca itu lah...dan aku mengharapkan yang sama dengan diriku sendiri...lebih tepat lagi hati ku saat ini...Kerana aku yakin dan percaya, Allah akan menggantikan dengan yang lebih baik untuk diriku kelak...Aku akan dapat apa yang aku perlu...bukan apa yang aku mahu...Pesan seorang teman, "Allah tahu apa yang terbaik buat hamba-hambaNya.."    .. 

Ya..memang ini yang terbaik untuk diriku..Bumi Allah ini terlalu luas untuk seorang yang bernama aku...itu yang perlu aku akui...harus aku tanamkan dalam hati, ini ialah satu lagi ujian yang diberi...pasti ada hikmah yang tersembunyi...lantas untuk apa aku menangisi dalam hati satu kegagalan yang harus dilalui??Biarpun Sekali Lagi!!...kerana itulah lumrah hidup...Bangunlah wahai diri...Bangkitlah wahai hati....Rezeki itu ketentuan dariNya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...