Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Wednesday, August 10, 2011

::Alhamdulillah::


Saya amat bertuah!

Jadi saya harus hargai apa yang DIA beri.

Walau perkara itu saya tidak suka, saya harus Redha pada ketentuan yang DIA telah cipta untuk saya sejak azali..

“Boleh jadi, kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah yang paling mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (QS. Al-Baqarah:216)..

Kalam ini akan sentiasa saya pegang, dan simpan dalam hati..

Kerana saya tahu..DIA tidak menjadikan sesuatu dengan sia-sia..

Harusnya saya sentiasa berbaik sangka pada Yang Maha Esa..

Moga hati ini terus tabah dalam perjalanan yang sentiasa ada onak dan duri...

Insya Allah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...