Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Saturday, August 6, 2011

“Warkah untuk mu”


Kalam ini ku tujukan buat dirimu…
Yang belum ku ketahui namanya…
Yang belum ku lihat rupanya…
Yang masih belum ku temui dia.
Kadang-kala terdetik dalam hatiku untuk bertanya…
Siapa namanya??
Bagaimana rupanya??
Seperti apa akhlak dan agamanya??
Samar-samar aku tentang dirimu…
Walau apapun, aku tidak mengharap kesempurnaan darimu..
Tidak juga aku nilai ketampanan rupamu..
Bukan juga ku ingin ukur kekayaan hartamu…
Tapi yang ku harap cuma agama yang baik dalam dirimu..
Hanya itu…
Kerana disitu letaknya Syurga atau Neraka untuk diriku kelak…
Aku cuma ingin menjadi suri yang solehah untuk dirimu…
Yang bakal menjadi ibu mithali untuk anak-anakmu..hasil didikan darimu..
Dan ku impikan untuk menjadi ketua bidadari untuk mu di Jannah nanti…
Lantas, memilihkah namanya itu??
Seandainya cuma agama mu yang ku mahu??
Cuma yang perlu kau tahu..
Diriku disini sedang berusaha…
Untuk menjadi yang terbaik buatmu…
Agar aku layak menjadi pendamping dirimu…
Malah mampu untuk menjadi sayap kirimu suatu hari nanti..
Ku berdoa agar Allah SWT mempertemukan kita dalam rahmat kasih-Nya…
Ku serahkan segala urusan ini kepada-Nya..
Kerana aku yakin, pertemuan kita sudah diatur oleh-Nya..
Sejak azali...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...