Pages

Pimpinlah daku ke arah Kebenaran Ya Ilahi

Saturday, August 6, 2011

.:: Menangis hatiku menangiS ::.



Kadang-kala terlintas persoalan difikiran ku…

Mengapa ia pernah berlaku??

Ingin menyalahkan takdir hidupku?

Ahh..tidak sepatutnya aku menyalahkan takdir itu…

Bahkan aku harus menyalahkan tadbir diri ku sendiri…

Kerana aku yang bersalah dalam memacu setiap tindakan yang pernah ku ambil dulu..

Sekarang menangis air mata darah sekalipun tidak dapat mengembalikan masa itu...

Apa yang perlu aku lakukan…

Ialah jangan mengulang kembali apa yang pernah berlaku…

Jadikan itu sebagai pengajaran, tauladan sepanjang hidup dimasa hadapan…

Aku tahu..DIA Amat Pengasih dan Penyayang…

Lantas, tidak perlu ada rasa takut untuk aku menghadapi hari-hari esok…

Kerana…

Sebesar manapun kesilapan lalu..

Seluas lautan manapun kesalahan diriku..

DIA akan mengampunkan dosa-dosa hamba yang bertaubat ini…

Aku tahu cuma satu…

Itu adalah ujian dalam hidupku…

Untuk menjadikan aku yang dulu daripada hanya tahu merangka, kini boleh berjalan….

Maha Suci Allah.

Segala Puji Hanya Untuk Allah.

Allah Maha Besar.

DIA Maha Mengetahui akan sesuatu yang tidak aku ketahui..

Perjalanan ini akan aku teruskan…

Walaupun kadangkala kerikil-kerikil kecil menganggu lancarnya perjalanan ini…

Tapi aku akan teruskan..

Untuk berjalan…

Menuju ke hadapan..

Itu yang pastI yang akan aku lakukan…

Kerana aku tahu…

DIA akan sentiasa ada disisi…

Di sepanjang perjalanan hidup ku ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...